Żółte MOTYLKI 2015/16

Zajęcia domowe na dziś
Zajęcia z poprzednich dni
Tematyka tygodniowa pracy dydaktyczno - wychowawczej z dziećmi na miesiąc :
LUTY
1.KOSMOS, PLANETY,GWIAZDY,KSIĘŻYCE
http://www.youtube.com/watch?v=4kMX4ZR5mrw
http://www.youtube.com/watch?v=B4dK_083LrA
http://youtu.be/KZzdwT4mZJk
http://www.youtube.com/watch?v=QkiQnkG-21k
"Sami w kosmosie?"/ autor KasKas/
Czy na tym świecie jesteśmy sami?
Może mieszkamy z ufoludkami?
Takimi co mają zieloną skórę,
Chcesz je zobaczyć? To popatrz w górę.
Daleko za Słońcem, za planetami,
Za wielkim Księżycem i za gwiazdami.
Może zobaczysz tych stworków metę...
Wyciągnij teleskop- wielką lunetę.
Nie widać wcale lub niewyraźnie?
Odłóż teleskop- włącz wyobraźnię.
2.KRAINY POLARNE, ARKTYKA I ANTARKTYDA
http://www.youtube.com/watch?v=0Fka9ogv2lA
https://www.youtube.com/watch?v=9Dn_Q2mTYAc
http://www.youtube.com/watch?v=Ujn351BZDBU
http://www.youtube.com/watch?v=z2N4AbnqgVI
3.
STYCZEŃ
1.NOWY ROK SIĘ WŁAŚNIE ZACZĄŁ I Z RADOŚCI WSZYSCY SKACZĄ
2.GDZIE KIEDYŚ MIESZKAŁY KRÓLEWNY I RYCERZE
3.KOCHAM BABCIĘ, KOCHAM DZIADKA, BYCIE Z NIMI TO GRATKA
4.CO MARZENIA TO MARZENIA, WNET SIĘ ŻYCIE NASZE ZMIENIA
PIOSENKI I WIERSZE
"Dobrze mi u dziadków" - piosenka
1. Koci, koci łapci,
dobrze mi u babci.
Weźmie na kolana
babcia ukochana!
2. Babcia da obiadek,
pohuśta mnie dziadek.
Zjemy czekoladę
z babcią oraz dziadkiem.
3. Złapmy się za ręce,
przy naszej piosence
zatańczymy w kapciach
dziadek, ja i babcia!
Dziadek, ja i babcia!
Dziadek, ja i babcia!
„ZABAWY NA ŚNIEGU”- PIOSENKA
1. Śnieżek prószy już od rana,
czas na śnieżki i bałwana.
Wyniesiemy narty, sanki,
zbudujemy śnieżne zamki!
Ref.:
To śniegowych zabaw czas!
Lubi zimę każdy z nas!
2. Stoją w śniegu drzewa, ławki,
gdzie kałuże- tam ślizgawki.
Pędzą z górki na pazurki ,
kule śniegu na bałwanki
Ref.:
To śniegowych zabaw czas!
Lubi zimę każdy z nas!
To śniegowych zabaw czas!
Lubi zimę każdy..................
z nas!
ŚWIĄTECZNE ANIOŁKI
Popatrz jak na szybach mróz maluje wzorki.
A z nieba na ziemie wędrują aniołki
ref..
Świąteczne aniołki, wesołe aniołki
Na chmurkach fikają koziołki.
Fikają z radości, że będziesz je gościć
Na święta. Kolęda, kolęda.
2.Skrzydlate aniołki fikają na chmurkach
Czy to śnieżek leci, czy anielskie piórka?
ref.
Świąteczne aniołki, wesołe aniołki
Na chmurkach fikają koziołki.
Fikają z radości, że będziesz je gościć
Na święta. Kolęda, kolęda
3.W Boże Narodzenie do Ciebie przylecą.
Przyniosą podarki i gwiazdą zaświecą.
ref.
Świąteczne aniołki, wesołe aniołki
Na chmurkach fikają koziołki.
Fikają z radości, że będziesz je gościć
Na święta, na święta, kolęda
Pani Zima / H. Ożogowska/
Jedzie pani Zima
na koniku białym
Spotkały ją dzieci
pięknie powitały
Droga pani Zimo,
sypnij dużo śniegu
Żeby nam saneczki
nie ustały w biegu.
Autor wiersza:
GRUDZIEŃ
1.ZASYPAŁO CAŁY ŚWIAT, NOCĄ ŚNIEŻEK Z NIEBA SPADŁ
2.SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM
3.PORZĄDKAMI CZAS SIĘ ZAJĄĆ, GOŚCIE ZARAZ PRZYBYWAJĄ
4.W CAŁYM DOMU PACHNIE LASEM, TO JUŻ ŚWIĘTA SĄ ZA PASEM
Pastorałki
"Kolędujemy" "Hej koleda, kolęda" na tej samej ścieżce http://www.fullmp3.pl/pobierz-mp3/3/aHR0cDovL3d3dy55b3V0dWJlLmNvbS93YXRjaD92PWNqd0pZMWZ4NE5Z/kol%C4%99dujemy_i_bia%C5%82a_zima__Mi%C5%9B_i_Margolcia
LISTOPAD
1.HULA, PSOCI, HAŁASUJE, TO JESIENNY WIATR FIGLUJE
2.MAŁY CZŁOWIEK CZY TEŻ DUŻY DOBRZE GDY POMOCĄ SŁUŻY
3.PARASOLE CZAS WYCIĄGAĆ,JESIEŃ W PEŁNI, DESZCZ NADCIĄGA
4.WSZYSCY RAZEM SIĘ BAWIMY,WSZYSTKIE STRACHY PRZEGONIMY
PAŻDZIERNIK
1. JABŁKA, ŚLIWKI I MORELE, W SADZIE JEST OWOCÓW WIELE.
2. WITAMINKI HOP! DO BRZUSZKA, I MARCHEWKA I PIETRUSZKA.
3. LIŚCIE MALOWANE, POD DRZEWAMI ROZSYPANE.
4. LAS SZUMI JESIENNIE, JUŻ ROBI SIĘ SENNIE.
Przewidywane osiągnięcia dziecka
- rozpoznaje i nazywa owoce, warzywa
- rozpoznaje i nazywa drzewa,liście
- wie,co to jest 'sad,park, las,pole'
- poznaje zwierzęta i ich zwyczaje
- odpowiednio reaguje na zmiany w muzyce
- ćwiczy sprawność dłoni
- wypełnia wydzieranką kontury,umie posługiwać się klejem
- dba o czystość w miejscu pracy, do[prowadza swoją pracę do końca
- właściwie reaguje na polecenia nauczycielek i personelu
- uważnie słucha tekstów i potrafi odpowiedzieć na pytania z nimi związane
- rozumie dlaczego powinno się jeść owoce i warzywa
- potrafi wykonać działania matematyczne na konkretach
- wykorzystuje dary przyrody do działań plastycznych
- reaguje ruchem na zmiany tempa i rytmu muzyki, ilustruje ją ruchem
- dostrzegazmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- wykorzystuje przedmioty codziennego użytku w zabawie
- uczy się regulować natężenie oddechu
- dosonali spawność ruchową
- ćwiczy pamięć poprzez utrwalanie krótkich wierszy oraz słów i melodii piosenek
WRZESIEŃ:
1. PRZYJACIÓŁ POZNAĆ CZAS, PRZEDSZKOLE WITA NAS.
2. W MOIM DOMU NIE NUDZI SIĘ NIKOMU.
3. KAŻDY CZYŚCIOCH CI POWIE, MYCIE TO JEST SAMO ZDROWIE
4. STOP! UWAGA! NIEBEZPIECZNIE! ZASAD NAUCZ SIĘ KONIECZNIE.