Grupy

NIEBIESKIE SMERFY 2017/2018

                   

Do grupy "Niebieskie Smerfy " uczęszczają dzieci 4-letnie i 5-letnie. 
 Nauczycielki pracujące w tej grupie to mgr Wanda Rybak oraz mgr Ewa Żłobińska,
a pomaga nam w codziennych zmaganiach pani Izabela A.

ilustracja

W styczniu...

Tematyka:

1. Już zima.

2. Zimą pomagamy ptakom.

3. Czas na bal.

4. Święto babci i dziadka.

4. Kucharka.

Piosenki do nauki

Jestem muzykantem
sł. i muz. popularne
1. Jestem muzykantem konszabelantem
my muzykanci – konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? – Na pianinie.
A pianino, -ino, -ino, a pianino, -ino, -ino,
a pianino, -ino, -ino, a pianino, bęc!
2. Jestem muzykantem – konszabelantem,
my muzykanci – konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? – Na bębenku.
A bębenek, -enek, -enek, a bębenek, -enek, -enek,
a bębenek, -enek, -enek, a bębenek, bęc!
3. Jestem muzykantem – konszabelantem,
my muzykanci – konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? – Na puzonie,
Na puzonie, -onie, -onie, na puzonie, -onie, -onie,
na puzonie, -onie, -onie, na puzonie, bęc!

Taki spacer to jest gratka
sł. Agnieszka Frączek
muz. Urszula Borkowska
1. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
to łopianom się kłaniamy.
Ja do wróbla: ćwir, ćwir!, ćwierkam,
babcia gra z ważkami w berka.
Ref.: Taki spacer to jest gratka
i dla babci, i dla dziadka.
2. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
to z wietrzyskiem się ścigamy.
Ja deszcz w kaptur: łap, cap!, łapię,
dziadek psa za uchem drapie.
Ref.: Taki spacer...
3. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
to na szczyty się wspinamy.
Ja do tęczy: hop, hop!, wołam...
Znowu słońce dookoła!
Ref.: Taki spacer...

Warto porozmawiać o... powinowactwie rodzinnym.
Temat związany z dziadkami może być dobrym początkiem do rozmowy na temat pokrewieństwa. Warto np. przejrzeć zdjęcia i porozmawiać na temat osób z bliskiej rodziny: dziadków oraz cioć i wujków (rodzeństwa rodziców), kim są dla dzieci, kim – dla rodziców, gdzie mieszkają, utrwalić ich imiona.

W grudniu...

Tematyka:

1. Czekamy na Mikołaja.

2. W pracowni krawieckiej.

3. Coraz bliżej święta.

4. Zima bywa mroźna.

Piosenki do nauki

Choineczka
sł. i muz. Joanna Bernat

1. Na gałązkach choineczki
powiesimy cukiereczki,
kolorowych bombek kilka,
złotą gwiazdkę i motylka.

2. A po chwili, moi mili,
wszyscy będą się cieszyli.
Błysną lampki kolorowe
no i drzewko już gotowe!

Na czym zima gra?


1. Na lodowych soplach zima gra.
Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń! Tralala!
Słucha jej bałwanek, słucham ja.
Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń! Tralala!
Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń i tralalalala!
Tak na soplach zima gra.
2. Wiatrem na kominie zima gra.
Wiu – wiu – wiu – wiu – wiu! Tralala!
Swój wieczorny koncert dzisiaj da.
Wiu – wiu – wiu – wiu – wiu! Tralala!
Wiu – wiu – wiu – wiu – wiu i tralalalala!
Tak nam wiatrem zima gra.
3. Czasem także mrozem zima gra.
Skrzypu, skrzypu, skrzyp! Tralala!

Wiersz:

Choinka


W kącie naszej sali,
pięknie przystrojona,
panna choineczka
uśmiecha się do nas.
Na niej bombki, łańcuch,
lampki kolorowe.
Gwiazdeczki prześliczne,
złote i bajkowe.
Na jednej gałązce
piernikowe ludki,
a na innej siedzą
małe krasnoludki.
Pajacyk, kogucik,
maleńkie serduszka,
chrupiące ciasteczka,
pachnące jabłuszka.

Jak wspierać dziecko?
Czynności związane z przygotowywaniem do świąt Bożego Narodzenia mogą być dobrą okazją do doskonalenia umiejętności
liczenia. Warto zachęcać dziecko do tego typu aktywności. Liczyć można bombki, gości, pierniczki, sztućce i wiele innych rzeczy.
Warto porozmawiać o... tradycji świąt Bożego Narodzenia
W święta Bożego Narodzenia często większą wagę przykładamy do choinki i prezentów, a zapominamy o tajemnicy
i przyczynie tych świąt. Może warto wrócić do korzeni i porozmawiać z dzieckiem o tym, co wydarzyło się kiedyś
w Beltejem? Wyjaśnijmy przedszkolakowi, dlaczego obchodzimy święta Bożego Narodzenia.

W listopadzie...

1. Deszczowa pogoda.

2. Jest coraz chłodniej.

3. Zwierzęta przygotowują się do zimy.

4. Dbamy o czystość.

Jak wspierać dziecko?
Na dworze robi się szaro i mokro, taka pogoda może być pretekstem do tworzenia deszczowych prac – duża kartka,
farby (najlepiej akwarele), pędzle i kubek z wodą. Podczas takiej artystycznej twórczości można utrwalać z dzieckiem
określenia opisujące deszcz, a przy okazji ćwiczyć jego koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę małą oraz
kreatywność.
Warto porozmawiać o... chmurach
Jesienią pogoda raczej nie zmienia się gwałtownie, ale wystarczy wyjechać w góry i wtedy umiejętność rozpoznawania
chmur przyda się i małym, i dużym. Spacer, obejrzenie atlasu chmur czy zdjęć w internecie będą doskonałą okazją do
utrwalenia, a może i poszerzenia wiedzy w tym zakresie. Warto rozbudzać zainteresowania dziecka, rozmawiając z nim
na różne tematy. Kto wie, może w przyszłości zostanie meteorologiem?

Piosenka, której się uczymy:

Deszcz grajek  

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka- Sypko

Stoję pod parasolem
i słucham, jak gra deszcz
na trójkącie i bębenku,
i kołatkach też.

Ref: Bo deszcz, uliczny grajek,
gdzie chce, tam przystaje.
Rzuć mu grosz do kapelusza,
żeby choć na chwilę usiadł.

Deń, deń, deń pod rynnami,
bam, bam – tak bębni w dach,
puk, puk w okna i parapet,
dumny z siebie, ach!

Ref: Bo deszcz, uliczny grajek,
gdzie chce, tam przystaje.
Rzuć mu grosz do kapelusza,
żeby choć na chwilę usiadł.

Wiersz:

Paluszek do paluszka
Paluszek do paluszka, - Dzieci łączą palce obu dłoni.
do paluszka paluszek,
teraz rączki zawijamy  - Ściskają dłonie w pięści.
w malutki kłębuszek.
Sprężynują palce, - Odginają kolejne palce.
pierwszy, drugi, trzeci,
potem czwarty, piąty,
ćwiczą wszystkie dzieci.

W październiku...

Tematyka:

1. Jesień daje naje nam warzywa.

2. Jesień daje nam warzywa.

3. Dary jesieni.

4. Grzyby.

Jak wspierać dziecko?
Dary jesieni są bardzo wdzięcznym materiałem do wielu zabaw zarówno w przedszkolu, jak i w domu. Wspólny spacer
w poszukiwaniu skarbów jesieni i zabawa, np. w robienie ludzików z kasztanów i żołędzi czy kompozycji, mogą być
dobrym sposobem na utrwalenie nazw drzew, a także doskonalenia umiejętności liczenia.
Warto porozmawiać o... zmianach w przyrodzie
Jesienią wiele zmienia się w przyrodzie. Warto rozmawiać o tym z dzieckiem, stwarzając możliwość do swobodnych
wypowiedzi, podczas których będzie ono mogło opisać swoje obserwacje.

We wrześniu...

Tematyka:

1. Moje przedszkole.

2. Jestem przedszkolakiem.

3. Wspólne zabawy.

4. Na ulicy.

 

 

 

Galeria