Grupa

ZIELONE SMOKI 2019/2020

ilustracja

Zajęcia domowe

Czwartek 09.04.2020

Dzień dobry Smoki :) Witam wszystkich Rodziców:)

Święta tuż, tuż!!! Nie możemy czekać już!!! Do zabawy zapraszamy, zwyczaje wielkanocne poznawać zaczynamy.

 

Zapraszam Was do „Domowego przedszkola”

 https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie pt. „O kurkach, co znosiły kolorowe jajka”.

Przed świętami, wtedy, kiedy wszyscy zabierają się do malowania pisanek, dwie kurki: Pstroczka i Czubatka robią swojej gospodyni Dorotce miłą niespodziankę. Znoszą kolorowe jajka. Gdaczą, wtedy głośno, by gospodyni przyszła je podziwiać. A dziwić się można, oj można. Jedna z kurek – Pstroczka znosi jajka we wzorki całe, zaś Czubatka –jajka barwne całe. Oj, nie mogą się nadziwić wszyscy tym pięknościom. Zazdroszczą Dorotce, że pisanki na święta ma wprawdzie gotowe. Ustawia Dorotka na półce jajka Pstroczki, jajko obok jajka
i dla oczu to jest bajka, bo:
pierwsze jajko ma wzorki pasiaste,
drugie jajko jest kwiaciaste,
trzecie – w kropki całe,
czwarte – w gwiazdki małe,
piąte – w trójkąciki,
szóste – w kwadraciki,
siódme – w choineczki,
ósme – we wstążeczki,
dziewiąte – w serduszka,
dziesiąte – wyjątkowe, bo wszystkie wzorki na nim: i paski, i kropki, i gwiazdki, w trójkąty, w kwadraty, w choineczki, w pchełki, w serduszka i w wstążeczki.
Ustawia Dorotka na półce jajka Czubatki. To też bajka, bo:
pierwsze jest pomarańczowe,
drugie – jest brązowe,
trzecie – jak gotowane raki,
czwarte – jak gorące słońce,
piąte – jak trawa na łące,
szóste – takie jak śliwka na drzewie,
siódme… o siódmym nikt nie wie, bo tak się zdarzyło, że siódmego jajka wcale nie było.
Nie było także ósmego, dziewiątego i dziesiątego, i nikt nie wie dlaczego.

Narysuj jajka zniesione przez Pstroczkę i Czubatkę. Która kurka zniosła więcej jaj? Ułóż je w takiej samej kolejności, jak Dorotka układała je na półkach (od lewej do prawej strony).

Rozmowa na temat opowiadania:
- określanie charakterystycznych cech jajek,
- jak wygląda pierwsze jajko? (drugie, trzecie… dziesiąte),
- które jajko z kolei jest w serduszka? (gwiazdki, kropki…),
- które jajko z kolei jest pomarańczowe? (brązowe) itd.

„Zajączki” – zabawa paluszkowa – doskonalenie umiejętności odejmowania

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Siedem zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?

Dziewięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Dziesięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Osiem zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? itd.

 

„ Kolorowanka matematyczna” dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 (kolorowanka znajduje się w pliku poniżej). Pokoloruj według kodu. źródło:  www.superkid.pl

" Pisankowe zagadki" - Sprawdź jakie imiona ukryły się w jajkach (karta pracy znajduje się w pliku poniżej).

Przypomnij sobie piosenkę pt. „ Znaki Wielkanocy”
https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

 

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE:

 

„Masażyk relaksacyjny” (dzieci wykonują go rodzicom, rodzice dzieciom): 
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia paluszkami-kropki)
Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki-kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

Zabawa ruchowa: „Kurczątka” - opowiadanie, improwizacja ruchowa
Jesteśmy kurczątkami, które wykluwają się z jajka, obserwują ściany skorupki, najpierw powoli, potem coraz szybciej, rozpychają skorupkę na wszystkie strony, aż w końcu wydostają się na zewnątrz.
Kurczaczki dotykają siebie wszędzie, zauważają, że mają piórka, dotykają skrzydełka, próbują nimi ruszać w górę i w dół, rozciągają skrzydełka, zauważają, że mają główki, dzióbek, który próbują otworzyć, zamknąć, znów otwierają wydobywając dźwięk pipi. Rozglądają się dokoła, chcąc poznać świat, rozglądają się na boki, w przód, w tył, zaglądają w różne zakamarki podwórka, skaczą przez małe kałuże, potem przez wielkie, przeskakują jeden raz, potem drugi, trzeci, aż wpadają do kałuży, strzepują mokre skrzydełka. Kurczątka próbują skakać z innymi kurczątkami, aż robią się strasznie głodne w brzuszkach burczy im coraz głośniej, więc chodzą po podwórku dziobiąc ziarno, drapią pazurkami trawę i łapią dżdżownice. Kiedy już są najedzone masują swoje brzuszki i powoli, powoli po tak wyczerpującym dniu kładą się spać.

 

 

 

 

Pisankowe zagadki

2020-04-08
0.60

kolorowanka matematyczna

2020-04-08
0.61
Nazwa pliku i opis
Modyfikowany
Pobierz
Rozmiar [MB]